Reprsentasi Multikulturalisme Dalam Film Iklan 'I Am Canadian: What Makes Someone Canadian' Molson Canadian

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Sasmita, Ayum Andar (2021) Reprsentasi Multikulturalisme Dalam Film Iklan 'I Am Canadian: What Makes Someone Canadian' Molson Canadian. PGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

“I Am Canadian: What makes someone Canadian” atau dikenal sebagai “Global Beer Fridge” adalah sebuah film iklan ikonik minuman bir Molson Canadian yang mengangkat multikulturalisme Kanada sebagai representasi produknya. Penelitian ini menganalisis secara kualitatif konten film iklan tersebut menggunakan trikotomi semiotika Charles Sanders Peirce yang membedakan tanda/ representamen, obyek, dan interpretan. Tanda – tanda yang peneliti temukan, dianalisis melalui lima aspek sirkuit budaya atau circuit of culture yang dikemukakan dalam teori representasi Stuart Hall, yakni terdiri dari proses representasi, identitas, produksi, konsumsi, dan regulasi untuk mengetahui proses pemaknaan yang terdapat dalam film iklan. Berdasarkan analisis tersebut, peneliti memahami adanya representasi multikulturalisme dalam film iklan Global Beer Fridge yang ditunjukkan dengan keberagaman Bahasa sebagai bagian dari proses pembentukan kebudayaan yang ditunjukkan dalam film iklan tersebut.

Kata kunci: Film iklan, Teori Representasi, Multikulturalisme, Corporate citizenship, Semiotika

Item Type: Thesis (PGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: POSTGRADUATE PROGRAMME > ICBD
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 29 Dec 2023 08:47
Last Modified: 29 Dec 2023 08:47
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1108

Actions (login required)

View Item
View Item