Self-Concept Formation Process of A Self-Employed Mother: Case Study of An Illustrator's Self-Esteem

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Ratana, Metta (2019) Self-Concept Formation Process of A Self-Employed Mother: Case Study of An Illustrator's Self-Esteem. PGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menguji pengaruh parsial antara diskon terhadap keputusan pembelian di online marketplace Shopee, untuk menguji pengaruh parsial antara flash sale terhadap keputusan pembelian di online marketplace Shopee, dan untuk menguji pengaruh simultan antara diskon dan flash sale terhadap keputusan pembelian di online marketplace Shopee. Jenis penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuantitatif, dengan menggunakan paradigma positivistik. Variabel independen dalam penelitian ini terdiri dari diskon (X1) dan flash sale (X2), dan variabel dependen adalah keputusan pembelian (Y). Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen yang pernah membeli produk pada program flash sale Shopee kategori pakaian dan kecantikan. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 100 responden dengan menggunakan metode non probabilitysampling, teknik pengambilan sampel secara purposive sampling. Teknik pengumpulan data berupa menyebarkan kuesioner secara online. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat pengaruh parsial antara variabel diskon terhadap keputusan pembelian di online marketplace Shopee sebesar 49.6%, terdapat pengaruh parsial antara variabel flash sale terhadap keputusan pembelian di online marketplaceShopee sebesar 47.6%, terdapat pengaruh simultan antara variabel diskon dan flash sale terhadap keputusan pembelian di online marketplace Shopee sebesar 57.4%.

Kata kunci :diskon, flash sale,keputusan pembelian, online marketplace, shopee

Item Type: Thesis (PGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: POSTGRADUATE PROGRAMME > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 20 Dec 2023 07:41
Last Modified: 20 Dec 2023 07:41
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1224

Actions (login required)

View Item
View Item