Perencanaan Strategi Promosi Single Original "Rapsodi" oleh JKT48

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Junianatha, Shania and Yohanes, .Yohanes (2020) Perencanaan Strategi Promosi Single Original "Rapsodi" oleh JKT48. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

JKT48 adalah idol grup Indonesia yang merupakan sister group dari AKB48 di Jepang yang mencapai puncak kesuksesannya di tahun 2013-2014. Namun kini popularitasnya sedang meredup, JKT48 berusaha meraih lagi kepopularitasannya dengan meluncurkan single Rapsodi yang merupakan single pertama JKT48 yang bukan terjemahan dari lagu bahasa Jepang milik AKB48 seperti sebelumnya. Untuk itudiperlukan strategi promosi yang tepat dan sesuai dengan karakteristik dari JKT48, sehingga dapat menarik perhatian dari target audience yang diinginkan. Perancang menggunakan IMC Campaign Plan dari Moriarty, Mitchell, Wells(2015) sebagai panduan dalam merancang strategi promosi, media apa saja yang tepat dan dapat digunakan dalam promosi single original “Rapsodi” oleh JKT48. Perancang menggunakan strategi pesan “Kelingking Kita Berjanji” sebagai kampanye utama dan memakai promotion tools yaitu Instagram, Tiktok, Youtube dan Twitter sebagai media utama, serta TV dan radio sebagai media pendukung.

Kata Kunci : Strategi promosi, single original, rapsodi, jkt48, instagram, twitter, youtube, tiktok

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Uncontrolled Keywords: Digital Media Communication & Advertising
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Broadcasting and Digital Media Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 29 Dec 2023 06:51
Last Modified: 29 Dec 2023 06:51
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1399

Actions (login required)

View Item
View Item