Efektivitas Iklan Agoda Testimonial Traveller Indonesia Check In, Step Out di Youtube

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Efrina, Zazkia (2018) Efektivitas Iklan Agoda Testimonial Traveller Indonesia Check In, Step Out di Youtube. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Iklan pada saat ini memiliki persaingan yang ketat untuk memperebutkan perhatian khalayak. Salah satunya adalah Agoda sebagai merek yang menggunakan iklan untuk mempromosikan merek dan kampanye mereka dengan menggunakan pendekatan yang menarik dalam menyampaikan pesan serta memiliki karakteristik dalam iklan yang sesuai dengan khalayak yang dituju. Internet adalah media yang banyak dipilih generasi millennial untuk mencari informasi ataupun berbelanja. Karena itu, pemilihan media untuk iklan Agoda Testimonial Traveller Indonesia Check In, Step Outyang akan diteliti adalah Youtube, sebagai platform daring yang cenderung dipilih oleh generasi millennial sebagai target audienceAgoda. Iklan yang ditampilkan harus memiliki daya tarik yang dapat menarik perhatian generasi millennial. Dengan menggunakan penelitian metode EPIC Model, didapatkan dimensi empati, persuasi, dampak dan komunikasi tergolong dalam skala efektif. Dan, menghasilkan EPIC Rate sebesar 3,67yang tergolong dalam skala efektif. Maka kesimpulan yang diperoleh adalah iklan Agoda Testimonial Traveller Indonesia Check In, Step Out di Youtube efektif sebagai daya tarik iklan.

Kata kunci: Iklan, efektivitasiklan,youtube

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Uncontrolled Keywords: Digital Media Communication & Advertising
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Broadcasting and Digital Media Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 29 Dec 2023 06:44
Last Modified: 29 Dec 2023 06:44
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1418

Actions (login required)

View Item
View Item