Perencanaan Event ACCESSTRADE Summit 2022 Untuk Meningkatkan Brand Awareness ACCESSTRADE

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Ainani, Fasya Maydya (2022) Perencanaan Event ACCESSTRADE Summit 2022 Untuk Meningkatkan Brand Awareness ACCESSTRADE. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Situasi pandemi selama hampir tiga tahun ini menyebabkan masyarakat seluruh dunia tak terkecuali Indonesia diharuskan bertransformasi ke digital. Hal ini menjadi tantangan bagi setiap perusahaan berbasis online untuk dapat meningkatkan bisnisnya. Metode pemasaran yang saat ini semakin banyak digunakan adalah digital marketing yang didalamnya terdapat beragam jenis lainnya. Salah satunya adalah affiliate marketing, pemasaran digital berdasarkan performa sehingga penggunaannya lebih efektif dan efisien. ACCESSTRADE mengambil kesempatan ini untuk menyebarkan awareness ke masyarakat sebagai jaringan dan platform affiliate marketing terbaik di Indonesia dan Asia Tenggara. Dengan ini, Penulis membuat perencanaan event ACCESSTRADE Summit 2022 untuk dapat meningkatkan awareness tersebut melalui pemberian edukasi mendalam mengenai affiliate marketing oleh para pakar industri digital. Perencanaan event disusun dengan menggunakan metode 4 Phases, 9 Steps of Public Relations Strategy yang dikemukakan oleh Ronald D. Smith.

Kata Kunci: Perencanaan Event, Brand Awareness, Nine Steps of Strategic Public Relations, ACCESSTRADE, Pandemi, COVID-19

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Uncontrolled Keywords: Public Relations
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Public Relations & Digital Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 02 Jan 2024 05:02
Last Modified: 15 Jan 2024 02:40
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1476

Actions (login required)

View Item
View Item