Strategi Komunikasi Merry Riana Group Dalam Membangun Brand Awareness Merry Riana Learning Centre

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Permatasari, Rosa (2022) Strategi Komunikasi Merry Riana Group Dalam Membangun Brand Awareness Merry Riana Learning Centre. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Strategi komunikasi adalah perantara komunikasi dalam mewujudkan, mendesain, hingga mengontrol terjalinnya sebuah transfigurasi informasi, maupun pesan yang terjadi di dalam suatu organisasi. Strategi komunikasi diperlukan oleh organisasi untuk dapat meningkatkan efektifitas komunikasi dan mencapai tujuan dari organisasi, dimana hal ini juga tidak terkecuali pada Merry Riana Group yang ingin membangun brand awareness Merry Riana Learning Centre. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mencari tahu tentang strategi komunikasi Merry Riana Group dalam membangun brand awareness Merry Riana Learning Centre, serta hambatan yang dihadapi melalui tinjauan dari strategi komunikasi 7C’s by Cutlip. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian kualitatif, yang mengedepankan pada kekuatan narasi atau deskriptif, dengan teknik pengumpulan data berupa wawancara. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa strategi komunikasi yang dilakukan Merry Riana Group sudah memperhatikan berbagai aspek serta unsur komunikasi, yang kemudian dituangkan pada teori Strategi Komunikasi 7C’s by Cutlip (Credibility, context, content, clarity, continuity and consistency, Channels, Capability of the Audience), yang berfungsi sebagai standar pembuatan dari strategi komunikasi dalam membangun brand awareness Merry Riana Learning Centre

Kata kunci: Strategi Komunikasi, Brand Awareness, Merry Riana Group, Merry Riana Learning Centre, Strategi Komunikasi 7C’s byCutlip

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Uncontrolled Keywords: Public Relations
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Public Relations & Digital Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 03 Jan 2024 04:31
Last Modified: 15 Jan 2024 04:42
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1550

Actions (login required)

View Item
View Item