Perencanaan Program Komunikasi Digital “B-Local” Untuk Meningkatkan Engagement Bagi Lavie Lash di Indonesia

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Myliniani, Christa Aurora and Lie, Sabrina (2021) Perencanaan Program Komunikasi Digital “B-Local” Untuk Meningkatkan Engagement Bagi Lavie Lash di Indonesia. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Berkembangnya industry kecantikan telah mendorong sejumlah produk lokal turut semakin berkembang. Namun, semenjak pandemi covid-19 memasuki Indonesia, beragam perubahan terjadi salah satunya adalah perubahan gaya hidup. Hal ini ditunjukan dengan bagaimana masyarakat Indonesia menjadi menggunakan masker saat keluar rumah. Melihat hal ini pula, terjadi perubahan gaya berdandan masyarakat Indonesia yang lebih berfokus pada area mata. Lavie Lash sebagai brand lokal pertama yang memproduksi bulu mata palsu seharusnya mengalami peningkatan dari segi engagement ataupun awareness. Pembuat karya melihat adanya kesenjangan engagement antara Lavie Lash dan kompetitornya. Oleh karena itu, tujuan dari pembuatan karya ini adalah untuk meningkatkan engagement media sosial Instagram dari Lavie Lash dengan menerapkan Nine Steps Strategic Planning of Public Relations dari Ronald D. Smith dan teori Komunikasi Persuasif melalui program komunikasi "B-Local" yang akan berjalan sejak Januari 2022 hingga Mei 2022.

Kata Kunci: B-Local, Industri Kosmetik, Komunikasi Persuasif, Nine Steps Strategic Planning, Engagement

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Uncontrolled Keywords: Public Relations
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Public Relations & Digital Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 04 Jan 2024 02:10
Last Modified: 15 Jan 2024 06:47
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1598

Actions (login required)

View Item
View Item