Strategi Marketing Public Relations Dalam Mempertahankan Brand Image Mensa Production Dalam Masa Pandemi Covid - 19

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Listando, Zevanny Michelle (2021) Strategi Marketing Public Relations Dalam Mempertahankan Brand Image Mensa Production Dalam Masa Pandemi Covid - 19. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Penelitian ini membahas mengenai strategi marketing public relations Mensa Production dalam mempertahankan brand image selama masa pandemi covid - 19. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi Marketing Public Relations dalam mempertahankan Brand Image Mensa Production dalam masa pandemi covid - 19. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan sifat deskriptif. Pengumpulan data primer dilakukan dengan wawancara mendalam (indepth interview) dengan informan internal, informan eksternal, beserta studi kepustakaan sekunder. Pemeriksaan keterpercayaan data dengan triangulasi sumber. Berdasarkan hasil temuan strategi push yang digunakan adalah dengan memberikan inovasi baru sesuai dengan perkembangan teknologi komunikasi dalam masa pandemi, membuat promosi dan melakukan sponsorship. Dalam strategi Pull, Mensa Production, menjaga hubungan baik dan membuat inovasi dan mengembangkan produk, jasa hingga konsep acara yang disuguhkan kepada klien dan target publik. Serta dalam strategi Pass, Mensa Production melakukan endorsement, sponsorship dan kegiatan CSR.

Kata Kunci: Marketing Public Relations, Citra, Publik, Publikasi, Brand Image

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Uncontrolled Keywords: Public Relations
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Public Relations & Digital Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 05 Jan 2024 01:56
Last Modified: 17 Jan 2024 02:11
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1704

Actions (login required)

View Item
View Item