Perencanaan Event “BeYOUtiful You”

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Adiella, Vania and Richardo, Jessica and Emanuela, Abigail (2021) Perencanaan Event “BeYOUtiful You”. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Di era ini, mencintai diri sendiri atau self-love merupakan sebuah topik yang marak dibahas oleh masyarakat khususnya remaja perempuan. Love yourself atau self-love dimaknai sebagai kondisi disaat kita dapat menerima dan mengapresiasi diri kita, menerima kelebihan dan kekurangan. Banyak orang yang merasa tidak puas dengan apa yang ada pada diri mereka, hal ini terlihat dari isu kesehatan mental yang kini telah menjadi isu yang serius dan ramai diperbincangkan beberapa tahun belakangan ini. Fenomena yang mempengaruhi kesehatan mental ini disebut insecurity, dan penyebab utamanya yaitu kurangnya self-love. Maka dari itu, perencana terinspirasi untuk membuat sebuah konsep acara yang bertujuan untuk memperkenalkan BASE yang merupakan personalized skincare brand kepada masyarakat dengan mengusung tema self-love. Pembuatan konsep acara ini akan didasari dengan teori Special Event oleh Goldblatt. Event ini bernama “BeYOUtiful You 2022” oleh BASE, yang terdiri dari seminar dan talkshow, interactive exhibition, pop-up shop dan beragam special performance. Goal akhir dari event “ BeYOUtiful You 2022” diharapkan mampu memperkenalkan brand BASE kepada masyarakat.

Kata Kunci: Self Love, Insecurity, Event, Kecantikan, Brand Awareness, BeYOUtiful You 2022

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Uncontrolled Keywords: Public Relations
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Public Relations & Digital Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 05 Jan 2024 02:39
Last Modified: 17 Jan 2024 02:24
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1712

Actions (login required)

View Item
View Item