The Educational Injustice In Pink Floyd's Another Brick In The Wall Part2: A Rhetorical Analysis

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Amanda, Allysha (2019) The Educational Injustice In Pink Floyd's Another Brick In The Wall Part2: A Rhetorical Analysis. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Pada tahun 1979, Pink Floyd merilis Another Brick in the Wall part 2dalam album The Wallsebagai bentuk kritik terhadap sistem pendidikan yang dialami Roger Waters sebagai penulis lirik dalam hubungannya dengan masalah sosial yang ia tanggap sebagaiketidakadilan dalam pendidikan. dalam analisis ini, kami mengamati pemahaman yang lebih dalam di balik kritik Roger Waters dan motif retorikanya tentang membangun pesan untuk mengungkap analisis komprehensif dan kritis dari Another Brick in the Wall part2 ketika mengeksplorasi hubungan pesan dalam lagu dengan ketidakadilan pendidikan. Metodologi penelitianinidalam bentuk kualitatif dan dianalisa secarakritis untuk melihat apakah lagu tersebut masih berkaitan dengan relevansinya pada masalah pendidikan dalam lingkup yang lebih besar. Hasil analisis menunjukkan bahwa rasio Makna –Aksiadalah elemen yang paling berpengaruh yang menonjolkan motif retorika Roger Waters dalam menginterpretasikan ide-idenya ke dalam lirik. Analisis kritis lirik juga menjelaskan bahwa gagasan Roger Waters tentang ketidakadilan pendidikan dalam kritiknya masih memiliki relevansi yang dapat dilihat dalam pandangan global karena marjinalisasi dalam sistem pemerintahan.

Kata Kunci: Pink Floyd, The Wall, Another Brick in the Wall part 2, AnalisaRetorika, Dramatistik Pentad, Kenneth Burke

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Uncontrolled Keywords: Public Relations
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Public Relations & Digital Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 08 Jan 2024 06:29
Last Modified: 08 Jan 2024 06:29
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1848

Actions (login required)

View Item
View Item