Analisis Pembentukan Personal Branding Band Fourtwnty Sebagai Band Indie Pada Media YOUTUBE

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Irawan, Alviana (2019) Analisis Pembentukan Personal Branding Band Fourtwnty Sebagai Band Indie Pada Media YOUTUBE. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Trend para publik figur hingga band di Indonesia yang memiliki kanal YouTube, salah satunya adalah band Fourtwnty. Media sosial YouTube kini digunakan sebagai sarana komunikasi dan personal branding. Personal brandingmerupakan kegiatan yang terus-menerus dilakukan, dengan tujuan menciptakan suatu identitas yang diinginkan pada benak publik. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui proses pembentukan personal brandingband Fourtwnty sebagai band indie pada media YouTube. Teori utama dalam penelitian ini adalah Personal branding dan Computer Mediated Communication (CMC) sebagai teori pendukung. Metode penelitian dalam penelitian ini, menggunakan metode penelitian deskriptif kualitatif serta metode Miles dan Huberman untuk teknik analisis data. Hasil penelitiannya adalah bentuk personal brandingband Fourtwnty sebagai band indie pada media YouTube, dalam proses pembentukannya sesuai dengan delapan konsep pembentukan personal brandingoleh Montoya & Vandehey.

Kata kunci: Personal branding, The Eight Law of Personal branding, Band Fourtwnty, YouTubeL

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Uncontrolled Keywords: Public Relations
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Public Relations & Digital Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 08 Jan 2024 06:48
Last Modified: 08 Jan 2024 06:48
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/1854

Actions (login required)

View Item
View Item