Perencanaan Bisnis Etoile Dengan Style Lolita Fashion"

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Dini, Ghaisani Zata (2022) Perencanaan Bisnis Etoile Dengan Style Lolita Fashion". UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Lolita fashion adalah style fashion yang berasal dari Harajuku, Jepang, yang mengadaptasi style fashion Eropa di era Victorian dan Rococo. Etoile merupakan suatu brand fashion yang direncanakan untuk berfokus pada style Lolita fashion dengan pangsa pasar fashion Indonesia. Dengan tantangan pangsa pasar yang niche, Etoile masih memiliki peluang serta keunikan untuk memasuki market fashion Indonesia untuk komunitas terbatas. Etoile menggunakan Business Model Canvas, Break Even Point, Return of Investment, STP (Segmentation, Targeting, Position), Marketing Mix 4P (Product, Price, Place, Promotion), SWOT (Strength, Weakness, Opportunity, Threat), dan Competitive Perceptual Mapping sebagai tools. Strategi bisnis Etoile adalah mendesain dan menciptakan pakaian Lolita dengan harga yang terjangkau dengan mempertahankan kualitas dan mutu pakaian, serta memberikan custom plus size. Dikarenakan saat ini penggunaan teknologi sosial media dan e-commerce semakin pesat, Etoile memanfaatkan sosial media (Facebook, Instagram, Twitter, dan Live Journal) serta e-commerce (Shopee dan Tokopedia) sebagai sarana untuk berkomunikasi dengan customer, memasarkan brand dan produk, serta melakukan transaksi jual beli.

Kata Kunci: Lolita fashion, Perencanaan Bisnis, Niche Market

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Uncontrolled Keywords: Entrepreneurship Business Communication
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Business > Management Study Programme
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 04:00
Last Modified: 11 Jan 2024 04:00
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/2128

Actions (login required)

View Item
View Item