Aktivitas Integrated Marketing Communication Melawai X Studio Untuk Target Market Milenial

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Siregar, Aina Nisa Fitria Pasha and Mardhiatillah, Athaya (2021) Aktivitas Integrated Marketing Communication Melawai X Studio Untuk Target Market Milenial. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Melawai X Studio merupakan ekspansi bisnis dari Mirza Photography sebagai sebuah studio foto multifungsi yang berfokus pada penyewaan tempat dengan berbagai macam kegunaan sebagai multifunction creative space. Melawai X Studio didirikan pada Maret 2020 berlokasi di kawasan Blok M Jakarta Selatan. Tiga kompetitor dari Melawai X Studio yang berlokasi di jakarta selatan, yaitu Ruang Boho, Dharmawangsa Studio, dan Studio 5 Jakarta. Pada bulan Maret 2020 merupakan launching dari Melawai X Studio dimana Covid19 hadir di Indonesia dan PSBB (Pembatasan Sosial Berskala Besar) sudah mulai diberlakukan, hal ini menyebabkan tertundanya aktifitas pemasaran dalam penyewaan studio. Pembuat karya menggunakan IMC (Integrated Marketing Communciation) dalam melakukan kegiatan komunikasi pemasaran yang bertujuan untuk meningkatkan awareness atas multifungsi Melawai X Studio sebesar 25% dan membangun customer engagement dengan menggunakan media sosial Instagram. Kegiatan event kolaborasi yang merupakan bagian dari IMC (Integrated Marketing Communication) dilaksakan dalam waktu enam hari oleh partisipan yang beragam dengan tujuan untuk meningkatkan awareness Melawai X Studio melalui akun Instagram para partisipan.

Kata kunci : Melawai X Studio, IMC (Integrated Marketing Communication), Awareness, Customer Engagement.

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 03 Jan 2024 10:59
Last Modified: 03 Jan 2024 10:59
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/291

Actions (login required)

View Item
View Item