Perencanaan MPR Event "Journey Through The Seasons" Dalam Meningkatkan Customer Engagement Dari SweetEscape

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Natalie, Leticia and Clarissa, .Clarissa and Tanio, Chelsy (2021) Perencanaan MPR Event "Journey Through The Seasons" Dalam Meningkatkan Customer Engagement Dari SweetEscape. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Industri fotografi semakin mengalami perkembangan yang pesat seiring berjalannya waktu menyebabkan munculnya berbagai perusahaan startup fotografi, salah satunya adalah SweetEscape. Salah satu cara bagi perusahaan agar dapat bersaing adalah dengan meningkatkan customer engagement. Namun, customer engagement dari Sweet Escape mengalami penurunan setiap tahunnya. Maka dari itu, perancang karya membuat perencanaan MPR event bertajuk “Journey Through the Seasons” untuk meningkatkan customer engagement dari SweetEscape. Menggunakan teori Persuasi dan Media Baru, perancang karya membuat perencanaan event dengan Nine Steps of Strategic Public Relations yang terdiri atas empat fase, yaitu Formative Research, Strategy, Tactic, dan Evaluative Research. Serangkaian acara dalam perencanaan MPR event “Journey Through the Seasons” diharapkan dapat meningkatkan customer engagement dari SweetEscape, apabila perencanaan event ini direalisasikan. Perancang karya juga berharap perencanaan MPR event “Journey Through the Seasons” ini dapat menjadi inspirasi bagi perusahaan dan/atau perancang karya lainnya yang ingin meningkatkan customer engagement meskipun menggunakan tema acara, suasana, dan venue yang berbeda.

Kata kunci: Customer Engagement, MPR Event, Industri Fotografi,Instagram

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Uncontrolled Keywords: Public Relations
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 03 Jan 2024 11:01
Last Modified: 03 Jan 2024 11:01
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/322

Actions (login required)

View Item
View Item