"The Influence Of BTS Towards Consumer Behavior Of Indonesian BTS ARMY In Purchasing Online Concert Ticket"

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Agatha, Stephanie Clarissa (2021) "The Influence Of BTS Towards Consumer Behavior Of Indonesian BTS ARMY In Purchasing Online Concert Ticket". UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

K-pop menjadi sangat populer akhir-akhir ini meskipun ada pandemi Covid-19. Industri K-pop mungkin menunda acara offline mereka, tetapi itu tidak menghentikan mereka untuk berkembang terutama salah satu boy grup terbesar Korea Selatan bernama BTS. Boy group asal Korea Selatan initerus memecahkan rekor penjualan album fisik, streaming digital, dan livestreaming konser musik mereka. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui perilaku konsumen BTS ARMY Indonesia yang dipengaruhi oleh BTS dalam pembelian tiket konser online. Penelitian ini menggunakan metodologi kualitatif. Partisipan penelitian ini terdiri dari 5 informan. Temuan penelitian ini membuktikan bahwa perilaku konsumen BTS ARMY Indonesia yang meliputi faktor budaya, faktor sosial, faktor individu, dan faktor psikologis mempengaruhi keputusan responden dalam membeli tiket konser BTS online. Hasil penelitian ini sesuai dengan teori perilaku konsumen dimana konsumen memang mengalami pengaruh faktor eksternal dan internal dalam benak mereka sendiri yang berdampak pada pengambilan keputusan apakah mereka harus membeli atau tidak membeli tiket konser BTS online.

Kata Kunci: Perilaku Konsumen, ARMY BTS Indonesia, BTS, Tiket KonserOnline, K-pop

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 03 Jan 2024 11:02
Last Modified: 03 Jan 2024 11:02
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/345

Actions (login required)

View Item
View Item