Penciptaan Lagu Hiphop “Kalimantan” Yang Menggunakan Alat Musik Tradisional Sape Sebagai Representasi Budaya Dayak Kalimantan

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Chiaputra, Peter (2020) Penciptaan Lagu Hiphop “Kalimantan” Yang Menggunakan Alat Musik Tradisional Sape Sebagai Representasi Budaya Dayak Kalimantan. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Musik sebagai bahasa universal yang dimana digunakan untukmenyampaikan pesan dan perasaan. Pesan dan perasaan itu bukan hanyauntuk kepentingan pribadi seperti menyatakan perasaan cinta, sedih, ataumarah. Namun juga menjadi satu media untuk berkampanye ataumenyuarakan sebuah isu sosial. Karya non thesis ini adalah sebuah karyaseni yang memadukan alat musik tradisi Sape khas Kalimantan dengan musikHiphop. Selain ingin mengangkat keindahan alat musik tradisional, karya nonthesis ini juga ingin menyuarakan tentang kepedulian terhadap lingkungan.Lebih tepatnya kepedulian terhadap kebakaran hutan yang terjadi di Kalimantan.

Keywords: lagu, tradisional, hiphop

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Performing Arts Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 07:53
Last Modified: 11 Jan 2024 07:53
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/400

Actions (login required)

View Item
View Item