Pengaruh Rebranding Logo “Solv” Terhadap Customer-Based Brand Equity Gojek Indonesia

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Muhammad, Gibran Audi (2020) Pengaruh Rebranding Logo “Solv” Terhadap Customer-Based Brand Equity Gojek Indonesia. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Pesatnya perkembangan suatu merek atau perusahaan agar selalu dapat memenuhi kebutuhan konsumennya terkadang membuat identitas sebuah merek atau perusahaan tersebut terutama logo harus dilakukan penyesuaian agar tetap sejalan dengan produk ataupun jasa yang ditawarkan, seperti Gojek yang baru saja melakukan rebranding logo lamanya menjadi logo baru yang dijuluki dengan nama “Solv”. Berkembangnya Gojek dari yang awalnya sebagai layanan call center ojek saja yang sekarang telah bertransformasi menjadi Super App yang menyediakan 20 layanan, membuat logo Gojek lama yang menampilkan sketsa pengendara motor tak lagi dirasa tepat. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah terdapat pengaruh antara rebranding logo “Solv” terhadap customer-based brand equity Gojek Indonesia. Penelitian ini dilakukan dengan menyebarkan kuesioner kepada 105 responden yang terbagi menjadi 3 kelompok responden, yaitu pengguna aplikasi Gojek di Jakarta, mitra driver Gojek di Jakarta, dan merchant Gojek di Jakarta. Hasil menunjukkan bahwa terdapat pengaruh antara rebranding logo “Solv” terhadap customer-based brand equity Gojek Indonesia sebesar 40,6%.

Kata Kunci : Rebranding Logo, Customer-Based Brand Equity

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 07:46
Last Modified: 11 Jan 2024 07:46
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/427

Actions (login required)

View Item
View Item