Pengaruh Lifestyle, Perceived Value, Dan Word Of Mouth Terhadap Puchase Decision Melalui Purchase Intention Pc Pada Gamers

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Afendi, Jenie (2020) Pengaruh Lifestyle, Perceived Value, Dan Word Of Mouth Terhadap Puchase Decision Melalui Purchase Intention Pc Pada Gamers. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Perkembangan industri gaming yang pesat saat ini membuat pengusaha industri game dan pecinta game tidak lagi melihatnya sebagai kesenangan atau hiburan belaka. Salah satunya adalah eSport yang saat ini telah mendunia. Namun perkembangan game eSport ini tidak diikuti dengan perkembangan penjualan PC di dunia yang mengalami penurunan. Oleh karenanya, penelitian ini dibuat untuk mengetahui seberapa besar pengaruh lifestyle, perceived value, dan word of mouth terhadap purchase decision melalui purchase intention PC pada gamers. Data dikumpulkan dengan metode survey melalui penyebaran kuesioner kepada responden. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan bantuan analisis software PLS (Partial Least Square). Berdasarkan hasil analisis ditemukan bahwa terdapat pengaruh positif dan signifikan lifestyle, perceived value, dan word of mouth terhadap purchase decision melalui purchase intention PC pada gamers. Hal ini menunjukkan bahwa semakin tinggi nilai lifestyle, perceived value, dan word of mouth maka akan semakin tinggi pula nilai purchase decision melalui purchase intention PC pada gamers.

Kata Kunci : lifestyle, perceived value, word of mouth, purchase intention, purchase decision

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 07:45
Last Modified: 11 Jan 2024 07:45
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/433

Actions (login required)

View Item
View Item