Makna Lirik Lagu Mahadewi Karya Padi Ditinjau Dari Perspektif Schleiermacher

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Matitaputty, Natalia Mariana (2020) Makna Lirik Lagu Mahadewi Karya Padi Ditinjau Dari Perspektif Schleiermacher. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Lirik lagu dibuat dengan tujuan untuk menghibur, mengungkapkan isi hati dan pengalaman yang mengandung makna yang berharga dan mendalam agar penulis dapat mempengaruhi pendengar sehingga pesan dan makna dapat disalurkan secara langsung. Analisis Hermeneutika Schleiermacher, yang digunakan dalam penelitian di sini, adalah ilmu yang pada intinya identik dengan interpretasi gramatikal dan psikologis penulis. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa ada makna lain yang terkandung dalam lirik Mahadewi oleh lagu Padi karena kalimat-kalimat ini tidak menggunakan bahasa sehari-hari, oleh karena itu para pendengar benar-benar tidak tahu arti sebenarnya dalam lagu Mahadewi oleh Personil Padi Band.

Kata kunci: lirik lagu mahadewi, grup Band Padi, hermeneutika schleiermacher

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Mass Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 07:14
Last Modified: 11 Jan 2024 07:14
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/529

Actions (login required)

View Item
View Item