Pembuatan Zine Sebagai Media Edukasi Dalam Menyikapi Hoaks : ' Hoaks Makin Gila '

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Valentino, Rudolf and Rachel, Teresa (2019) Pembuatan Zine Sebagai Media Edukasi Dalam Menyikapi Hoaks : ' Hoaks Makin Gila '. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Seiring dengan berkembangnya sarana berbagi informasi, banyak dampak positif dan negatif yang terjadi. Bentuk positifnya adalah kemudah akan akses informasi dengan cepat dan tidak terbatas oleh waktu. Sedangkan, dampak negatifnya adalah mudahnya orang menerima informasi tanpa mempertimbangkan kebenaran berita, seperti kabar burung. Hal tersebut semakin cepat berkembang sejalan dengan bertambahnya aplikasi media sosial berbasis internet seperti Facebook, Twitter dan Instagram yang dapat diakses secara gratis.DPC GMNI Jakarta Timur merupakan rekan kolaborasi pembuat karya yang berisikan mahasiswa yang gemar bertukar informasi antar anggotanya. Zine sebagai sebuah media organisasi dapat menyampaikan pesan bagaimana hoaks sendiri ditengah masyarakat.

Kata kunci:Zine, ,Hoaks, Organisasi, GMNIL

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Mass Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 07:01
Last Modified: 11 Jan 2024 07:01
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/572

Actions (login required)

View Item
View Item