Peran Soundcloud Sebagai Media Untuk Memperkenalkan Musik Indie Kepada Dewasa Awal Di Jakarta

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Suhada, Raka Mukti (2019) Peran Soundcloud Sebagai Media Untuk Memperkenalkan Musik Indie Kepada Dewasa Awal Di Jakarta. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana peran media baru yaitu SoundCloud dalam memperkenalkan musik indiekepada dewasa awal di Jakarta. Dengan tujuan untuk mengetahui seberapa efektif platformini dapat memudahkan dalam memperkenalkan karya musik musisi Indie. Melalui fitur –fitur yang ditawarkan di dalamnya seperti, music player, stream, explore,upload, comment, messages, follow, search, repost, love, share, embed. Fitur tersebut dideskripsikan dalam penelitian ini dengan fungsinya masing –masing. Hasil pembahasan peran Soundcloud ini diperoleh melalui mewancara narasumber dengan latarbelakang akademisi, praktisi dan pendengar melalui triangulasi sumber.

Kata kunci: Media baru, komunikasi massa, soundcloud, musik indie, dewasa awal

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Mass Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 06:58
Last Modified: 11 Jan 2024 06:58
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/577

Actions (login required)

View Item
View Item