Analisis Perjuangan Perempuan Terhadap Pendidikan Dalam Film " Kartini ( 2017 ) "

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Aziz, Farah (2019) Analisis Perjuangan Perempuan Terhadap Pendidikan Dalam Film " Kartini ( 2017 ) ". UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Penelitian ini membahas mengenai analisis perjuangan perempuan terhadap pendidikan dalam film Kartini (2017). Metode yang digunakan adalah metode kualitatif dengan analisis semiotika John Fiske. Tujuan dari penelitian ini adalah mengetahui level realitas, level representasi dan level ideologi dalam film Kartini. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah dengan menganalisis film untuk mengetahui tanda-tanda level realitas, level representasi dan level ideologi yang ada dalam cerita tersebut sehingga masyarakat mengerti yang terkandung dalam film. Hasil penelitian ini menyatakan bahwa, teori John Fiske dan analisis perjuangan perempuan terhadap pendidikan saling mendukung bahwa ada makna yang tersembunyi dibalik perjuangan perempuan dalam film Kartini.

Kata kunci: Semiotika, film, representasi L

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Mass Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 06:48
Last Modified: 11 Jan 2024 06:48
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/615

Actions (login required)

View Item
View Item