Perencanaan Event LSPR Communication Festival 2019

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Mulya, Joseph Irvan and Theodora, Michelle and Christabele, Vannessa (2019) Perencanaan Event LSPR Communication Festival 2019. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Pada saat ini, orientasi kebutuhan tenaga kerja sudah bergeser dari gelar akademis ke kompetensi kerja. Maka dari itu, sangat penting bagi mahasiswa perguruan tinggi untuk melengkapi diri dengan sertifikasi serta kompetensi kerja agar dapat bersaing di dalam era Masyarakat Ekonomi ASEAN (MEA). Pengembangan kemampuan dasar softskill merupakan salah satu cara untuk mengembangkan kemampuan dan kompetensi. Salah satu cara yang dapat dilakukan untuk mengembangkan kemampuan softskilladalah melalui konsep pembelajaran berdasarkan proyek atau biasa disebut Project Based Learning (PBL). Kerja proyek dalam lingkungan kampus dapat dilakukan dengan pembuatan proyek event yang berkelanjutan sehingga perencana terinspirasi untuk memberikan ide event tahun ini dengan membuat perencanaan event LSPR Communication Festival 2019 yang terdiri dari seminar dan talkshow, Interactive exhibition, dan special performance. Event ini merupakan ruang bagi mahasiswa Marketing Communication, Public Relations, dan International Relations yang memiliki tujuan untuk memperlihatkan hasil karya kreatifnya kepada para pelaku industri dan masyarakat umum sebagai ajang apresiasi diri melalui sebuah karya.

Kata Kunci: Event, Marketing Communication, Communication Festival 2019, LSPR

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 06:41
Last Modified: 11 Jan 2024 06:41
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/658

Actions (login required)

View Item
View Item