Impulse Buying Konsumen Supermarket Premium (Menguji Dampak Store Atmosphere, Price Sensitivity Dan Shop Enjoyment Tendency)

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Dianti, Nadya Ayu (2019) Impulse Buying Konsumen Supermarket Premium (Menguji Dampak Store Atmosphere, Price Sensitivity Dan Shop Enjoyment Tendency). UGP-Thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Kebutuhan konsumen yang semakin meningkat membuat permintaan pun meningkat, karena itu persaingan bisnis retail di Indonesia terus meningkat. Perusahaan harus berlomba-lomba untuk mengembangkan inovasi bisnis supermarket mereka untuk menarik perhatian para pelanggan. Ada beberapa perilaku konsumen ketika membeli sesuatu, salah satunnya adalah impulse buying atau pembelian secara tak terencana. Perilaku tersebut banyak di pengaruhi oleh faktor-faktor yang dapat mempengaruhi psychologis atau emosi seseorang untuk memutuskan untuk melakukan transaksi atau pembelian. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh store atmosphere dan sensitivity price terhadap shop enjoyment tendency dan dampaknnya terhadap impulse buying. Penelitian ini di lakukan dengan menyebar kuesioner kepada 200 responden dengan menggunakan nonprobability sampling. Penelitian ini menggunkan Exploratory Factor Analysis untuk pengujian validitasnnya dan cronbach alpha untuk menguji realibilitas. Penelitian ini juga menggunakan structural equation model untuk tes hipotesis dengan menggunakan AMOS. Dari 4 hipotesis dalam penelitian ini, 2 hipotesis dinyatakan memiliki pengaruh yang positif dan signifikan.

Kata Kunci:Store atmosphere, sensitivity price,shop enjoyment tendency, impulse buying, business retail

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 06:40
Last Modified: 11 Jan 2024 06:40
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/670

Actions (login required)

View Item
View Item