Perencanaan Strategi Marketing Komunikasi Terhadap Dompet Brandit Guffo

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Martens, Ing (2018) Perencanaan Strategi Marketing Komunikasi Terhadap Dompet Brandit Guffo. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication and Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Bisnis produk berbahan kulit seperti dompet, pouchdan cardholder,adalah usaha yang sedang berkembang. Besarnya pasar industry dompet menjadi salah satu faktor didirikannya Brandit Guffo. Konsep dan teori utama yang digunakan adalah IMC dan Analisa SOSTAC. Pembuatan kaya ini didukung oleh data sekunder melalui buku-buku, jurnal dan situs website serta literature lainnya yang terkait dengan pembuatan karya. Langkah –langkahkarya ini menggunakan konsep SOSTAC sebagai kerangka luar dari produk Brandit Guffo yang didalamnya menggunakan strategi Integrated Marketing Communication pada bauran pemasarannya. Integrated Marketing Communication dari Brandit Guffo difokuskan pada pemasaran digital yaitu Instagram, aplikasi Line dan situs marketplaceseperti Shopee, Tokopedia dan Carousell. Selain daripada itu, penggunaan dari aktivitas Public Relations dan Sales Promotion juga menjadi salah satu aktivitas yang digunakan guna mendukung pencapaian dari Objective karya ini, yaitu menciptakan kesadaran merek dan meningkatkan penjualan dari produk –produk Brandit Guffo.

Kata kunci: Dompet, IMC, SOSTAC, Brand Awareness, SalesL

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 11 Jan 2024 06:28
Last Modified: 11 Jan 2024 06:28
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/756

Actions (login required)

View Item
View Item