Konsep Perencanaan Event "Let's Bake With Noona Baking" Untuk Menciptakan Brand Awareness Noona Baking

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Griselda, Jeannette and Sarinta, Kartika (2022) Konsep Perencanaan Event "Let's Bake With Noona Baking" Untuk Menciptakan Brand Awareness Noona Baking. UGP-Non thesis thesis, LSPR Communication & Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Di jaman yang semakin berkembang saat ini, semakin banyak budaya-budaya dari berbagai negara masuk ke wilayah Indonesia. Salah satunya adalah kebudayaan dari Korea Selatan yang dikenal dengan Korean Wave. Korean Wave identik dengan dunia hiburan yang berasal dari Korea Selatan seperti musik, drama, variety show, gaya berpakaian, hingga makanan dan minuman. Tidak sedikit dari masyarakat Indonesia yang menyukai kebudayaan dari Korea Selatan hingga mengikuti sampai ke gaya hidup. Fenomena ini menyebabkan orang-orang memiliki ide untuk menciptakan dan membuka bisnis yang berkaitan dengan kebudayaan Korea, dari mulai pakaian, makanan, minuman hingga kue-kue kecil yang dapat di desain secantik dan se-kreatif mungkin sesuai dengan keinginan para pembeli. Maka dari itu, pembuat karya terinspirasi untuk membuat konsep acara yang bertujuan untuk memperkenalkan Noona Baking yang merupakan sebuah Korean Cake Shop kepada masyarakat dengan mengusung tema Art of Korean Cake. Pembuatan konsep acara ini akan didasari dengan teori Special Event oleh Goldblatt. Event ini bernama “Let’s Bake with Noona Baking” yang terdiri dari talkshow, workshop, pop-up shop dan special performance. Goal akhir dari event “Let’s Bake with Noona Baking” diharapkan mampu memperkenalkan brand Noona Baking kepada masyarakat.

Kata Kunci: Budaya Korea, Makanan, Art of Korean Cake, Event, Brand Awareness, Let’s Bake with Noona Baking

Item Type: Thesis (UGP-Non thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 03 Jan 2024 10:27
Last Modified: 03 Jan 2024 10:27
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/86

Actions (login required)

View Item
View Item