Strategi Komunikasi Pemasaran Instagram @Allas.Id Dalam Membangun Brand Awareness

About Us

LSPR (London School of Public Relations) is a private educational institution based in Indonesia, primarily focused on communication, public relations, and related fields. An "institutional repository" typically refers to a digital collection of an institution's scholarly and creative output, including research papers, theses, publications, and other academic materials.If LSPR has established an institutional repository, it would serve as a platform to showcase and preserve the intellectual work of the institution's students, faculty, and researchers. This repository could be used to centralize.

"It's a space where ideas flourish."

Rusli, Karina Hadi (2022) Strategi Komunikasi Pemasaran Instagram @Allas.Id Dalam Membangun Brand Awareness. UGP-Thesis thesis, LSPR Communication & Business Institute.

Full text not available from this repository.

Abstract

Sebagai pendatang baru dalam industri makanan dan minuman serta menjadi pelopor layanan returnable reusable food packaging di Indonesia, Allas telah menerapkan strategi komunikasi pemasaran yang mendukung pengenalan mereknya ke khalayak melalui media sosial Instagram. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisa strategi komunikasi pemasaran Allas di media sosial Instagram dalam membangun brand awareness juga untuk mengetahui hambatan yang dihadapi dalam perancangan hingga penerapannya. Metode penelitian yang digunakan adalah kualitatif deskriptif. Teori yang digunakan adalah teori strategi komunikasi pemasaran, dan brand awareness. Untuk teknik pengumpulan data diperoleh melalui wawancara mendalam dengan narasumber. Data yang diperoleh dari penelitian dianalisis menggunakan teknik analisis data dan triangulasi sumber. Hasil penelitian yang ditemukan menunjukkan strategi komunikasi pemasaran yang diterapkan berperan dalam membangun brand awareness.

Kata kunci: Strategi Komunikasi Pemasaran, Instagram, Brand Awareness

Item Type: Thesis (UGP-Thesis)
Subjects: H Social Sciences > HT Communities. Classes. Races
Divisions: Faculty of Communication, Communication Studies > Marketing Communication
Depositing User: Ms Kartika S
Date Deposited: 03 Jan 2024 10:27
Last Modified: 03 Jan 2024 10:27
URI: http://repository.lspr.ac.id/id/eprint/90

Actions (login required)

View Item
View Item